Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 4 - Semestre 2
Temari
TEMA 1. INTRODUCCIÓ
Definició de conceptes bàsics: Emocions, feelings, percepció, kansei, semàntica, disseny emocional
Procés de disseny de productes orientat a l'usuari
Tècniques i eines per al disseny orientat a l'usuari: enginyeria Kansei, anàlisi conjunta, QFD, anàlisi de Kano
TEMA 2. IDENTIFICACIÓ DE NECESSITATS DEL PRODUCTE
Necessitats afectives dels productes
Jerarquia de necessitats del producte
Importància de les necessitats afectives del producte. Anàlisi de correlacions
TEMA 3. COMUNICACIÓ DEL PRODUCTE
Funcions comunicatives del producte
Sistema semiològic del producte: sintaxi, semàntica i pragmàtica del producte
Influència del subjecte i l'entorn en la comunicació
Models teòrics de comunicació/interacció
TEMA 4. DISSENY EMOCIONAL
Concepte d'emoció/afecte
Emoció conscient/inconscient
Dimensions de l'emoció: ‘value’ i ‘arousal’ (valència i intensitat)
Estats anímics
Classificació de les emocions que poden transmetre els productes
Nivells de disseny emocional: visceral, conductual i reflexiu
Tècniques de disseny per a generar emocions: atracció, interacció, diversió i personalització
Tècniques de mesurament d'emocions: verbals, no verbals, mesuraments fisiològics
TEMA 6. SEMÀNTICA DEL PRODUCTE. EINES
Fases de realitzación de un diferencial semàntic (DS)
Mètodes i tècniques d'elecció de semàntics o kanseis
Mètodes i tècniques de selecció d'estímuls (sintaxis)
Procés de recollida de dates
Anàlisi de un DS: obtenció d'eixos semàntics de productes. Anàlisis de components principals
Anàlisi de un DS: obtenció de perfils semàntics de productes
TEMA 7. ENGINYERIA KANSEI. EINES
Mètodes estadístics de relació entre atributs i kansei
Anàlisi factorial
Correlacions: QT1
TEMARI DE PRÀCTIQUES
- Anàlisis semiológic de un producte
- Anàlisis i recerca d'emocions de producte
- Elaboració d'un diferencial semàntic i selecció d'estímuls
- Elaboració d'enquestes utilitzant google docs
- Anàlisis del diferencial semàntic: extracció de components principals, perfils semàntics
- Importància de les necessitats afectives del producte. Anàlisi de correlacions
- Mètodes multivariants per a EK: QT1
- Medicions fisiològiques d'emocions