SIA. Sistema d'Informació Acadèmica

Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

Temari

Temari

 

1.  L'estètica i els seus ponts conceptuals cap al disseny industrial

1.1. L'estètica i els seus apartats

1.2. L'experiència estètica

1.3. Disseny /art. Les fronteres del disseny

1.4. Funcions dels objectes industrials

            1.4.1. Funcions d'ús i funcions indicatives

            1.4.2. Funció estètica i dimensió formal.

            1.4.3. Funció simbòlica

            1.4.4. Funció emotiva

2. Les categories estètiques aplicades al disseny industrial

2.1. Aproximació al concepte de categoria

2.2. La bellesa

2.3. La gràcia

2.4. El sublim

2.5. La lletjor

2.6. El grotesc

2.7. El sinistre

2.8. L’humor i les seues variants

            2.8.1. La rialla i el que és còmic

            2.8.2. La ironia

            2.8.3. Altres variants de l’humor: paròdia, sàtira, sarcasme i cinisme

3. Sobre el gust estètic
3.1. La noció i tipus de gust

3.1.1. Gust i coneixement. Tipus de gust

3.1.2. Gust i gènere


3.2. Estrats del gust.

            3.2.1. L'elegància

            3.2.2. El cursi

            3.2.3. El kitsch

4. El rerefons de les formes en disseny industrial

4.1. Funcionalisme, moviment modern i racionalisme

4.2. Fonaments ideològics del funcionalisme racionalista i de l'estil internacional.

            4.2.1. Fonaments ideològics del funcionalisme racionalista.

            4.2.2. Factors de consolidació del disseny funcional-racionalista

            4.2.3 L'estil internacional als EUA

4.3. Canvi de tendència: crítiques postmodernes al funcionalisme racionalista. Els fonaments ideològics de la postmodernitat

            4.3.1. Nou escenari socioeconòmic i fonaments teòrics de la postmodernitat

            4.3.2. Les crítiques postmodernes al funcionalisme racionalista

            4.3.3. El contestatari disseny radical

            4.4.4.  Memphis i els anys vuitanta: l'apoteosi del formalisme postmodern

4.4. Canvi de tendència als anys noranta: emotivitat, sostenibilitat i “glocalització”

4.5. Tendències actuals del disseny

     4.5.1. Dilema: Projectes d’estètica generalitzada o d’estètica difusa?

     4.5.2. Tendències actuals en el disseny industrial

5. Fonaments formals: alfabetització i lectura d’imatges aplicades al disseny industrial

5.1. La percepció visual

5.2. Elements bàsics de comunicació visual

5.3. Conceptes fonamentals per a la composició i lectura d'imatges

5.4. Tècniques de comunicació visual

Universitat Jaume I CIF: Q-6250003-H Av. Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Espanya
Tel.: +34 964 72 80 00 Fax: +34 964 72 90 16