L'assignatura de pràctiques es divideix en dues fases:
Fase de participació en reunions, tutories i/o seminaris (desenvolupada principalment en el primer semestre del curs).
Fase de participació en l'activitat docent en un CEIP (desenvolupada en el segon semestre).
Les funcions de l'estudiantat en pràctiques són: observar, planificar, actuar i avaluar. Aquestes funcions s'apliquen a totes les àrees curriculars. Com que dins d'aquestes àrees es troba la llengua anglesa, l'estudiantat haurà d'impartir la docència en anglès, el que significa preparar-se, planificar, programar i avaluar tot el mòdul corresponent amb una dedicació de 6 ECTS.
1. Aspectes contextuals i anàlisi metodològica
2. Projecte-programació (I): plantejament d'objectius, continguts i competències
3. Projecte-programació (II): metodologia
4. Projecte-programació (III): temporalització
5. Projecte-programació (IV): activitats, recursos didàctics i metodològics, mesures d'atenció a la diversitat
6. Projecte-programació (V): avaluació
7. Projecte-programació (VI): anàlisi/reflexió i valoració
8. Projecte-programació (VI): proposta d’innovació (executada o no a l’aula)
9. Valoració del Pràcticum I/II