Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

Activitats

Avaluació

2 0
Hores presencials Hores no presencials

Treball personal

0 373
Hores presencials Hores no presencials

Competències

L'estudiant adquirirà les competències següents: A) BÀSIQUES i GENERALS: • Proporcionar coneixements que serviran de base per al desplegament i aplicació en la pràctica d'estratègies, polítiques, sistemes de gestió i ferramentes relacionats amb la sostenibilitat i la responsabilitat social corporativa. • Desenrotllar la capacitat d'analitzar i reflexionar de forma crítica, així com avaluar i plantejar solucions, sobre possibles dilemes ètics, econòmics i socials. • Desenrotllar la capacitat dels estudiants d'afrontar problemàtiques i panorames complexos, a més d'integrar coneixements i tindre una visió transversal de les distintes dimensions que s'engloben en el concepte de RSC i de sostenibilitat. • Desenrotllar la capacitat de l'estudiant de comunicar-se, de forma clara i sense ambigüitats, tant amb audiències expertes com no expertes B) ESPECÍFIQUES: • Entendre i reflexionar sobre el paper de la Responsabilitat Social Corporativa dins del panorama socioeconòmic i empresarial, en un context nacional i global. • Dissenyar i desenrotllar polítiques i sistemes de gestió de RSC acords amb el model de negoci i les característiques de cada empresa o organització. • Ser capaç d'identificar als distints grups d'interés de l'empresa / organització, així com de detectar les seues necessitats i expectatives, a més de saber dialogar amb els stakeholders i gestionar les relacions multidireccionals entre les parts interessades. • Ser capaç de comunicar amb claredat els seus coneixements i actuacions en matèria de Sostenibilitat i RSC a públics especialitzats i no especialitzats, utilitzant distints formats i instruments de comunicació. • Dur a terme projectes i tasques d'investigació en matèria de RSC i Sostenibilitat.

Resultats d'aprenentatge

Els objectius d'este mòdul són: En el bloc d'Acció Social de l'empresa, l'estudiant haurà de ser capaç de: • Conéixer i valorar críticament el concepte d'acció social de l'empresa i el context econòmic, polític i social en el que es desenrotlla. • Revisar els efectes econòmics i socials de l'acció social de l'empresa. • Conéixer models per a l'anàlisi d'informació i la presa de decisions. • Aprendre a elaborar un pla estratègic d'acció social i desenrotllar una certa capacitat crítica per a gestionar aliances socials. • En el bloc de Ciutadans de Mercat i Consumidors Polítics, l'estudiant haurà de ser capaç de: • Conéixer les variables del context econòmic, polític, social i tecnològic que porten al desenrotllament del "consum polític" i els nous moviments socials. • Analitzar i valorar críticament el concepte de ciutadania aplicada al mercat. • Analitzar i valorar críticament la viabilitat i èxit de les formes de consum polític. Proposar solucions per a la formació de ciutadans de mercat. En el bloc d'Informació, mitjans i marcs, l'estudiant haurà de ser capaç de: • Conéixer i aplicar el concepte de “marc” en l'anàlisi de la comunicació entorn de la sostenibilitat i la RSC. • Diferenciar i avaluar una proposta de perfils psicogràfics. • Reflexionar críticament entorn de la idees de “responsabilitat” i “culpabilitat” en una economia globalitzada. • Distingir i interpretar els distints caires cognitius i les seues conseqüències en el disseny de la comunicació ambiental i RSC. En el bloc de Polítiques de RSC en països en desenrotllament, l'estudiant haurà de ser capaç de: • Conéixer la situació dels països en desenrotllament, les seues necessitats i possibilitats. • Estudiar el paper que juga l'empresa, especialment les multinacionals, en el procés de desenrotllament dels països, i en concret, en el desenrotllament de la RSC. • Valorar la postura i accions empreses pels organismes multilaterals per a ajudar a les empreses a implantar estratègies de RSC.