Activitats

Aquesta assignatura no presenta activitats

Competències

Aquesta assignatura no presenta competències

Resultats d'aprenentatge

- 4.5 Practicar, aprofitant la diversitat de gènere i el context intercultural de la procedència dels propis estudiants, capacitats de convivència i intercomunicació entre les diferents creences i cultures, i la reconstrucció col•lectiva dels mínims ètics compartits.

- 4.3. Exercitar en el maneig de bases de dades bibliogràfiques relatives a la pau, cooperació al desenvolupament i estudis dels conflictes, així com de les principals revistes internacionals sobre el tema, de la majoria de les quals estem dotats en la Biblioteca d'aquesta Universitat i del Centre Internacional Bancaixa per a la Pau i el Desenvolupament.

- 4.2. Entrenar per al maneig de pàgines web amb documentació relativa a organismes internacionals, cartes dels Drets Humans Europeus, Africans i Americans, programes de les diferents agències de cooperació al desenvolupament, principals organitzacions no governamentals per a la pau i el desenvolupament, plans d'agrupacions regionals com a la Unió Europea, la Unió d'Estats Africans, la Unió d'Estats Americans, i uns altres.

- 4.1. Entrenar per a l’anàlisi crítica de textos relatius a la pau, els conflictes i la cooperació al desenvolupament, i el contrast amb les propostes dels drets humans, les resolucions de l'ONU i l'esperit de la UNESCO.

- 3.2. Capacitar per a analitzar i utilitzar críticament les diferents maneres de regulació de conflictes per mitjans pacífics, a través de la potenciació de les competències de les parts implicades i el reconeixement intercultural, tant en el marc interpersonal com en els contextos estatals i mundials.

- 3.1. Capacitat per a comparar críticament les diferents fases per les quals ha passat la història de la pau des de les diverses cultures, incloent-hi la perspectiva de gènere.

- 2.5. Estudiar les diverses alternatives de projectes de cooperació al desenvolupament, codesenvolupament i anàlisi de fluxos migratoris proposades en el marc lògic i en programes com el de Nacions Unides per al desenvolupament humà i sostenible, amb potenciació de la perspectiva de gènere.

- 2.3 Conèixer els principals instruments de les institucions internacionals com l'ONU i les seves agències que diagnostiquen el repartiment de recursos mundials i la pobresa, marginació i exclusió.

- 2.2 Conèixer les principals escoles internacionals de resolució, gestió i transformació dels conflictes per mitjans pacífics, des de l'àmbit interpersonal als àmbits de governabilitat estatal i mundial.