SIA. Sistema d'Informació Acadèmica

Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

SAP116 - Complements per a la Formació Disciplinar de la Física i Química

Anual

Temari

Temari

Assignatura SAP106

1.- Introducció a la història de les ciències i de les tècniques

  • Què és la ciència i com treballa?

  • Què és la tècnica?

  • La tècnica des d'una perspectiva filosòfica i ètica

    • Leonardo da Vinci

2.- Activitats científiques en la Prehistòria, en el Món Grec i l'Edat Mitjana i el Món Contemporani

Tradicions científiques i culturals

  • Mesopotàmia

  • Egipte

  • Índia i Xina

  • Ciència i Tècnica en la cultura grecorromana

  • El món medieval cristià

  • El món àrab

    • Aristòtil

  • Revolució científica en l'Edat Moderna

    • Galileu

  • Ciència i Tècnica en el Món Contemporani

    • Einstein

3.- Els premis Nobel

4.- Valor formatiu i cultural de les Ciències Experimentals i les Tecnologies

  • Què ens ensenya la Ciència sobre el món

  • Com modifica la Ciència la societat

5.- Desenvolupament curricular de les Ciències Experimentals i Tecnologies en el sistema educatiu actual.

  • Decret 112/2007, de 20 de juliol, del Consell, pel qual s’establix el currículum de l’Educació Secundària Obligatòria a la Comunitat Valenciana

  • Decret 102/2008, d’11 de juliol, del Consell, pel qual s’establix el currículum del batxillerat en la Comunitat Valenciana

  • ORDE de 16 de juny de 2008, de la Conselleria d’Educació, per la qual es regula el programa de diversificació curricular en l’educació secundària obligatòria

6.- La difusió de la cultura científica

  • Societat, política i tecnologia

    • Karl R. Popper

7.- CTS des de la perspectiva de l'educació tecnològica

  • La Ciència i la Tècnica des del paradigma de la responsabilitat

    • Hans Jonas

  • La bioètica

    • Diego Gracia

    • La clonació

8.- Tecnologia i Societat: Influència de les tecnologies en el desenvolupament de les societats. Anàlisi crític del impacte de les tecnologies en el món.

  • Un nou espai on viure

    • La realitat virtual

    • Nicholas Negroponte

  • Ecologia: natural i responsabilitat

    • Grups ecologistes

9.- Les utopies. Quin món volem?

  • La ciència ficció


Assignatura SAP116

  1. Història de la Física i la Química

  • Introducció a la història de la ciència

  • Activitats científiques en la prehistòria, en el món grec i en l'edat mitjana.

  • Les ciències experimentals en els segles XVII i XVIII.

  • Les ciències experimentals en el segle XIX i primer terç del segle XX.

  • Present i futur de la Física.

  • Present i futur de la Química.

  1. Alfabetització científica (Interaccions CTS (Ciència-Tecnologia-Societat)

  • Imatge de la ciència.

  • Metodologia científica.

  • La difusió de la cultura científica.

  • CTS des de la perspectiva de l'educació tecnològica.

  • Tecnologia i Societat: Influència de la tecnologia en el desenvolupament de les societats.

  • Anàlisi crítica de l'impacte de la tecnologia al món.


Assignatura SAP126


1. Història de la Tecnologia

  • Civilitzacions antigues (Antic Egipte, Antiga Grècia, Roma, Índia, Xina, civilitzacions precolombines, etc)
  • Edat Mitjana i Edat Moderna
  • Revolució Industrial (segle XVIII): de la primera màquina de vapor al telègraf
  • Segle XIX: de la bateria elèctrica al motor Dièsel - Segle XX: del primer vol a Internet

2. Història de la Informàtica

  • Orígens de la Informàtica (des de l’àbac fins a la màquina de Turing)
  • Desenvolupaments tecnològics relacionats amb la informàtica (díodes, transistor, tiristor, circuits integrats, microxips, etc)
  • 1ª i 2ª Generació (1938 – 1960): de les computadores Z1 – Z4 al EDVAC
  • 3ª Generació (1960 – 1972): primeres corporacions (IBM, Intel), Unix i processament en paral·lel
  • 4ª i 5ª Generació (1975 – 2000): primers ordinadors personals. Microsoft i Apple

3. Reptes actuals de la Tecnologia i Informàtica


o       Present i futur de la Tecnologia

o       Present i futur de la Informàtica

4. El trànsit des de la Ciència bàsica a la Tecnologia i Informàtica

o       Pas de la Ciència Bàsica a la Tecnologia: Cas pràctic

o       Pas de la Ciència Bàsica a la Informàtica: Cas pràctic

5. Impacte de la Tecnologia i Informàtica en l’àmbit educatiu


o       Impacte de la Tecnologia en l’àmbit educatiu

o       Impacte de la Tecnologia i Informàtica en l’àmbit educatiu

6. Selecció de continguts en assignatures de l’àmbit de la Tecnologia i Informàtica en Educació Secundària

o       Contingut curricular

o       Continguts per a aules especials


Assignatura SAP136

1. Ciències naturals, integració en la societat.


Història de les Ciències Naturals.

Present i futur de la biologia i geologia

2. Alfabetització científica: Ciència, tecnologia i societat.


Evolució i integració dels tres factors.

Anàlisi crític de l'impacte de la biotecnologia en el món.

Relació Biologia-tecnologia: canvis succeïts en els últims anys.

3. Problemes actuals en l'ensenyament de les Ciències Naturals.

Necessitats actuals de la docència en Ciències naturals.

Descripció i anàlisi de les eines de treball.

Recursos en el procés ensenyament-aprenentatge de Ciències Naturals fora de l'aula.

Universitat Jaume I CIF: Q-6250003-H Av. Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Espanya
Tel.: +34 964 72 80 00 Fax: +34 964 72 90 16