SIA. Sistema d'Informació Acadèmica

Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

Temari

Temari

TEMA 1. L'EMPRESA EN UN ENTORN GLOBAL>

1.1 Globalització i direcció d'empreses internacionals

1.2. Ètica i responsabilitat social en els negocis internacionals

1.3. Anàlisi de l'entorn amb una perspectiva global

 

TEMA.2. OPCIONS ESTRATÈGIQUES A L'EMPRESA INTERNACIONAL

2.1. Pressions cap a la globalització i la fragmentació dels negocis

2.2. Enfocaments estratègics de competència internacional

2.3. L'estratègia de la filial exterior

 


TEMA 3. L'ORGANITZACIÓ DE L'EMPRESA INTERNACIONAL

3.1. Dissenys organitzatius en l'empresa internacional

3.2. Mecanismes de coordinació i control en l'empresa internacional

3.3. La direcció de recursos humans en l'empresa internacional

 


TEMA 4. LA INTERNACIONALITZACIÓ DE L'EMPRESA

4.1. La internacionalització de l'empresa des d'una perspectiva estratègica.

4.2. Riscos associats a la internacionalització.

4.3. Principals reptes de la internacionalització de l'empresa.

 


TEMA 5. MÈTODES D'ENTRADA ALS MERCATS INTERNACIONALS

5.1. L'exportació com a mètode d'entrada.

5.2. La inversió directa a l'exterior.

5.3. La cooperació com a mètode d'entrada.

5.4. Factors interns i externs de l'empresa que

influeixen en l'elecció dels diferents modes d'entrada.

 


TEMA 6 EL PROCÉS DE INTERNACIONALIZACIÓNDE L'EMPRESA

6.1. Procés secuencialista o gradualista.

6.2. Processos ràpids d'internacionalització: Noves empreses internacionals vs Noves empreses globals.

6.2.1. Factors determinants de la ràpida internacionalització de les noves empreses

6.2.2. Factors explicatius dels avantatges competitius de les noves empreses internacionals

6.3. La internacionalització des de la perspectiva de la xarxa d'empreses.

 


 

Universitat Jaume I CIF: Q-6250003-H Av. Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Espanya
Tel.: +34 964 72 80 00 Fax: +34 964 72 90 16