SIA. Sistema d'Informació Acadèmica

Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

SRB004 - Anàlisi Avançada del Consumidor i la Competència en el Pla de Màrqueting

Semestre 1

Temari

Temari

TEMA 1: L'estudi del comportament del consumidor: concepte, enfocaments i característiques
 
1. Importància de l'estudi del Comportament del Consumidor a la disciplina de Màrqueting
 
2. Aspectes conceptuals: definició i característiques del comportament del consumidor
 
3. El comportament del consumidor com camp d'estudi multidisciplinar
 
4. El comportament del consumidor i l'estratègia de màrqueting
 
 
 
TEMA 2: Tipus de compres i processos de decisió del consumidor
 
1. Els tipus de compres
 
2. Característiques de l'estímul i del mercat i la seva relació amb la decisió del consumidor: decisió de compra extensiva, limitada i rutinària
 
3. El nivell d'implicació del consumidor: Decisions de compra d'alta implicació i de baixa implicació
 
4. Les orientacions de compra: les tipologies de compradors
 
 
 
TEMA 3: Factors externs: cultura, estils de vida i grups socials
 
1. La cultura i la seva influència sobre els consumidors: dimensions, concepte, i aspectes característics de la cultura
 
2. Els estrats socials i el comportament del consumidor: concepte, característiques i procediments de mesurament
 
3. Els estils de vida
 
4. Els grups socials: concepte, característiques i tipus de grups
 
5. La influència de la família en les decisions de compra
 
 
 
TEMA 4 (primera part): Factors interns: motivació, percepció, aprenentatge i memòria
 
1. La motivació del consumidor: teories i conceptes
 
2. La percepció del consumidor: etapes del procés perceptiu
 
3. L'aprenentatge del consumidor
 
4. La memòria i el seu paper en l'aprenentatge del consumidor
 
 
 
TEMA 4 (segona part): Factors interns: motivació, percepció, aprenentatge i memòria
 
1. Concepte i característiques de les actituds
 
2. Naturalesa de les actituds: model dels tres components
 
3. Factors que inhibeixen la relació entre actituds i comportament de compra
 
4. Canvi d'actituds
 
 
 
TEMA 5 (primera part): El procés de decisió en el consumidor: pre-compra
 
1. El procés de decisió del consumidor
 
2. El reconeixement del problema: concepte i factors influents
 
3. La recerca d'informació: concepte, tipus, dimensions i factors determinants del procés de recerca
 
4. L'avaluació de la informació: els criteris d'avaluació i les estratègies o regles de decisió
 
 
 
TEMA 5 (segona part): El procés de decisió en el consumidor: compra i post-compra
 
1. La decisió de compra
 
2. Aspectes generals de l'elecció de marca
 
3. L'elecció de l'establiment
 
4. Els processos postcompra
Universitat Jaume I CIF: Q-6250003-H Av. Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Espanya
Tel.: +34 964 72 80 00 Fax: +34 964 72 90 16