SIA. Sistema d'Informació Acadèmica

Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

VJ1235 - Iniciativa Empresarial

Curs 4 - Semestre 1

Temari

Temari

TEORIA

TEMA 1. INICIATIVA EMPRESARIAL I CREACIÓ D'empreses
1.1. Importància soci-econòmica de la creació d'empreses 
1.2. Enfocament institucional de la creació d'empreses 
1.3. Principals factors d'èxit i de fracàs en la creació d'empreses
1.4. La figura de l'emprenedor i del gerent

TEMA 2. GENERACIÓ D'IDEES DE NEGOCI: DE L'OPORTUNITAT A la IDEA. 
2.1. Oportunitat i idea de negoci
2.2. Identificació i Avaluació d'oportunitats de negoci
2.3. Tècniques de generació d'idees de negoci
2.4. Tècniques de filtratge d'idees de negoci

TEMA 3. PROCÉS ESTRATÈGIC DE CREACIÓ D'empreses
3.1. Lean startup
3.2. Pla de Negoci 
3.3. Resum executiu

TEMA 4. ANÀLISI I VIABILITAT ESTRATÈGICA DE L'ENTORN: MODEL *CANVAS
4.1. Importància de l'anàlisi de l'entorn general per a la creació d'empreses
4.2. Anàlisi de les barreres d'entrada a un sector
4.3. Anàlisi dels consumidors. Design Thinking
4.4. Anàlisi de l'entorn competitiu 

TEMA 5. ANÀLISI I VIABILITAT ESTRATÈGICA DE L'EMPRESA: MODEL CANVAS
5.1. Identificació de recursos i capacitats necessaris vs exclusius 
5.2. Identificació de les activitats a desenvolupar
5.3. Externalització de les activitats. Definició del networking
5.4. La matriu DAFO
5.5. Viabilitat economicofinancera

TEMI 6. TIPUS DE NOVES EMPRESES. ESPECIAL REFERÈNCIA Al SECTOR DELS VIDEOJOCS.
6.1. Empresa: definició i característiques
6.2. Situació del sector dels videojocs
6.3. Noves empreses/models de negoci en el sector dels videojocs

 

PRÀCTIQUES

Elaboració d'informes i d'un projecte sobre creació d'empreses.

Universitat Jaume I CIF: Q-6250003-H Av. Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Espanya
Tel.: +34 964 72 80 00 Fax: +34 964 72 90 16