Teoria
1. Modelatge Poligonal
-
Orígens d'informació poligonal
-
Tipus de representació: cares independents, vèrtexs compartits, tires i palmitos de triangles, tires generalitzades
-
La normal
-
Consolidació
-
Polígons i WebGL: tipus de primitives, descripció i visualització
2. Transformacions geomètriques
-
Transformacions bàsiques: translació, escalat i rotació
-
Concatenació de transformacions
-
Matriu de transformació de la normal
-
Gir al voltant d'un eix arbitrari
-
Transformacions en WebGL
3. Veient en 3D
-
Transformació de la cambra
-
Transformació de projecció: volum canònic de la vista, projecció paral·lela i perspectiva
-
Transformació a l'àrea de dibuix
-
Eliminació de parts ocultes
-
Veient en 3D amb WebGL
4. Models d'Il·luminació i Ombreig
-
Model d'il·luminació de Phong: llum ambient, reflexió difusa, reflexió especular, materials
-
Tipus de font de llum
-
Models d'ombreig
5. Textures
-
Coordenades de textura 2D
-
Llegint téxeles: magnificación, minimització, textures 3D, mapes de poal
-
Tècniques avançades: mapes de normals, mapes de desplaçament, mapes de transparència
-
Textures en WebGL
6. Realisme visual
-
Transparència
-
Ombres: ombres projectives, mapes d'ombres
-
Espills
-
Oclusió ambient
7. Textures procedurales
-
Patrons regulars: ratllat, dames
-
Enreixat
-
Soroll: núvols, superfície del sol, altres exemples
8. Interacció i animació
-
Selecció d'objectes 3D
-
Animació: temporitzadors, encendido/apagado, textures, desplaçament, mescla entre dos valors
-
Sistemes de partícules
9. Processament d'imatges
-
Aparença visual: antialiasing, corección gamma
-
Postproceso d'imatge: brillantor, contrast, saturació, convolución
-
Efectes basats en imatges: mapes de to, intensificació
Pràctiques
1. Primers passos amb WebGL
-
Prova de WebGL i execució d'exemples
-
HTML5, canvas i context WebGL
-
El mínim programa
-
La canonada de WebGL
-
Shaders: el llenguatge GLSL, compilació i enllaçat
-
Exercicis
2. Visualització de geometria
-
Descripció de la geometria
-
Visualització d'un model
-
Tipus de primitives
-
Variables: uniform i varying
-
Exercicis
3. Composició d'objectes
-
Primitives geomètriques bàsiques
-
La biblioteca glMatrix
-
Exercicis
4. Mou la cambra
-
Cambra virtual interactiva
-
Exercicis
5. Afig il·luminació
-
Incorpora normals
-
Afig el model d'il·luminació
-
Ombreig de Gouraud i de Phong
-
Il·luminació per ambdós cares
-
Llums posicionals mòbils
-
Focus de llum
-
Ombreig còmic
-
Boira
-
Exercicis
6. Textures
-
Incorpora coordenades de textura
-
Càrrega d'una textura
-
Aplicació de textures
-
Alpha mapping
-
Skyboy
-
Reflection mapping
-
Refraction mapping
-
Exercicis
7. Realisme visual
-
Transparència
-
Shadow mapping
-
Exercicis
8. Exercici pràctic