SIA. Sistema d'Informació Acadèmica

Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

DI1025 - Presentació de Productes

Curs 3 - Semestre 2

Temari

Temari

Tema 1: Introducció i conceptes clau

1.1. Definició: envàs i embalatge.
1.2. Funcions i condicions generals dels envasos i embalatges.
1.3. Funcions i condicions específiques dels envasos i embalatges.
1.4. Classificació dels envasos: segons el nivell de protecció i segons la identitat formal.
1.5. Introducció a la metodologia per al disseny d'envasos i embalatges. De l'esbós al prototipatge

Tema 2. Disseny modular en l'envàs

2.1. El mòdul
2.2. Avantatges de l'envàs modular

Tema 3: L'envàs com a presentació del producte

3.1. L'envàs com a conjunt: disseny estructural i disseny de superfície
3.2. La figura del dissenyador
3.3. Disseny gràfic de l'embalatge i la marca
3.3.1. Composició
3.3.2. Reticles
3.3.3. Transformacions cartesianes
3.3.4. Forma
3.3.5. Color
3.3.6. Imatge corporativa i de marca

Tema 4: Aspectes ergonòmics aplicats al disseny d'envasos

4.1. Ergonomia: concepte i definició. Metodologia de la investigació ergonòmica
4.2. Aspectes ergonòmics de l'envàs
4.2.1. Demandes ergonòmiques i comunicatives de l'envàs xicotet
4.2.2. Ergonomia de l'envàs i embalatge en la distribució
4.3. Propostes de redisseny

Tema 5: Materials per a envasos

5.1. L'impacte mediambiental
5.2. Estratègies d'ecodisseny
5.3. Les quatre R
5.4. Principals materials per als envasos
5.4.1. Paper-cartró
5.4.2. Metalls
5.4.3. Vidre
5.4.4. Plàstics
5.4.5. Envasos compostos

Tema 6. La imatge pública del producte

6.1. PLV: la publicitat en el punt de venda. Funcions i tipologia
6.2. L'envàs com un agent participant en la publicitat del producte
6.2.1. Objectius de la comunicació publicitària
6.2.2. Publicitat basada en el substantiu i en l'atribut
6.2.3. Canals de difusió publicitària
6.2.4. L'humor en la publicitat del producte
6.2.5. Estructura del discurs publicitari

PRÀCTIQUES:

1. SOLUCIONS CONSTRUCTIVES. Construcció de tres elements de presentació de productes: un envàs fet amb cartolina, un display realitzat amb cartronet i un altre construït amb cartró ploma.
2. DISSENY D'UN ENVÀS PER A UN CAS REAL O FICTICI. Realitzar un disseny d'envàs o embalatge que es correspongui amb una de les necessitats / temàtiques prèviament definides per una empresa o pel professorat.
3. MARCA PERSONAL I PRESÈNCIA A LA XARXA. Crear una imatge de marca personal i un espai web de presentació de projectes propis de disseny, garantint en tot moment una imatge global coordinada i coherent.

Universitat Jaume I CIF: Q-6250003-H Av. Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Espanya
Tel.: +34 964 72 80 00 Fax: +34 964 72 90 16