SIA. Sistema d'Informació Acadèmica

Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

PE0924 - Producció Audiovisual

Curs 3 - Semestre 1

Temari

Temari

 

TEORIA

BLOC I. LA PRODUCCIÓ AUDIOVISUAL: CONCEPTES GENERALS

 

TEMA 1. INTRODUCCIÓ: EL CONCEPTE DE PRODUCCIÓ

1.1. El concepte de producció.

1.2. Principals dimensions del procés de producció.

 

TEMA 2. CARACTERITZACIÓ DEL PRODUCTOR AUDIOVISUAL

2.1. La figura del productor: consideracions històriques i contextuals.

2.2. El productor, un perfil professional especialitzat.

 

TEMA 3. LES FASES DE LA PRODUCCIÓ

3.1. La triada tradicional.

3.2. La distribució, la promoció i l'exhibició.

 

BLOC II. L'ORGANITZACIÓ I LA GESTIÓ DE LA PRODUCCIÓ

 

TEMA 4. CRITERIS PER A LA SELECCIÓ I EL DISSENY DE PROJECTES AUDIOVISUALS

4.1. El disseny, desenvolupament i la presentació de projectes audiovisuals.

4.2. L'estudi de projectes audiovisuals: la producció creativa.

 

TEMA 5. EL TREBALL DE GUIÓ DES DE LA PERSPECTIVA DE LA PRODUCCIÓ

5.1. El guió en la producció audiovisual: concepte, sentit i història.

5.2. Tipus de guió.

5.3. El mercat del guió audiovisual.

 

TEMA 6. LA DOCUMENTACIÓ EN LA PRODUCCIÓ: DESGLOSSAMENT, LOCALITZACIÓ D'ESCENARIS, PLA DE PRODUCCIÓ, TREBALL I RODATGE/ENREGISTRAMENT, PRESSUPOST I ALTRES

6.1. El desglossament del guió.

6.2. Els plans de producció, de treball i de rodatge/enregistrament.

6.3. La localització d'escenaris i la construcció de decorats.

6.4. El pressupost: mètodes, models i eines.

6.5. Altres.

 

BLOC III. ELS RECURSOS HUMANS I CORPORATIUS DE LA PRODUCCIÓ

 

TEMA 7. CONSTITUCIÓ I INTERACCIÓ DELS EQUIPS HUMANS

7.1. La producció audiovisual com activitat col·lectiva: sentit i emmarcament de la dinàmica.

7.2. La constitució i organització dels equips.

 

TEMA 8. PERFILS DE L'EQUIP DE PRODUCCIÓ

8.1. L'equip de producció, germen del projecte audiovisual.

8.2. Integrants de l'equip de producció.

8.3. Jerarquització interna.

8.4. Funcions i atribucions específiques de cada perfil.

8.5. Peculiaritats de les seues configuracions en el mitjà cinematogràfic i televisiu.

8.6. Anàlisi de les diverses denominacions segons la indústria de referència i la dimensió empresarial.

8.7. Recompte exhaustiu dels passos de producció i gestió de projectes audiovisuals.

 

**************

PRÀCTIQUES

. BRAINSTORMING

2. EL GUIÓ EN LA PRODUCCIÓ (I): AVALUACIÓ INICIAL DE PROJECTES DE PRODUCCIÓ

3 . EL GUIÓ EN LA PRODUCCIÓ (II): EL PITCHING

4 . EL GUIÓ EN LA PRODUCCIÓ (III): PRESENTACIÓ DE PROJECTES DE PRODUCCIÓ

5 . DESGLOSSAMENTS DE PRODUCCIÓ

6 . PLA DE PRODUCCIÓ

7. PRESSUPOST

Universitat Jaume I CIF: Q-6250003-H Av. Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Espanya
Tel.: +34 964 72 80 00 Fax: +34 964 72 90 16