Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 1 - Semestre 2
Metodologia didàctica
Encara que sempre s'intenta adaptar la metodologia docent tant a les característiques dels temes tractats com a la resposta que s'observa en l'alumnat (al llarg del semestre i dels cursos), el més habitual és que els estudiants i estudiantes treballen de manera parcialment autònoma tant materials d'estudi com butlletins d'exercicis i problemes que se'ls proporcionen via Aula Virtual amb dies d'antelació a la corresponent sessió presencial. També es fa ús d'introduccions de tipus lliçó magistral, la duració de la qual s'adapta a la complexitat dels continguts tractats en cada sessió.
Per a concretar, el cicle d'una sessió normal de l'assignatura comença amb la publicació anticipada dels corresponents materials en l'aula virtual. L'estudiantat ha de començar llavors a treballar aqueixos materials i a realitzar les oportunes consultes al professorat (per exemple, en tutories presencials o per mitjà de preguntes en fòrums d'aula virtual). Arribats a la sessió presencial del grup en aula informàtica, el professorat repassa els conceptes fonamentals de la sessió i intenta aclarir les dificultats més comunes. També durant la sessió, l'alumnat ha d'acabar de treballar els corresponents materials comptant amb el suport dels seus companys i del professorat.
Més tard, els coneixements adquirits en les diferents sessions es demostraran en diferents proves d'avaluació en equip abans de la prova individual final. Les proves en equip inclouen tant exàmens en classe com a treballs de mòdul fora de l'aula. S'ha observat que gran part de l'aprenentatge dels i les alumnes es produeix precisament a l'enfrontar-se als treballs de mòdul.