Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Semestre 2
Temari
1. Discursos alternatius de Pau, Drets Humans i Dret Internacional
1.1 Descolonitzant el poder, el coneixement i el Dret
1.2 Re-avaluar els Drets Humans des de les lluites populars per la justícia social
1.3 La dialèctica social del Dret: Dret com a llibertat.
2. Mètodes innovadors i agents de transformació de conflictes
2.1 J. Paul Lederach: the moral imagination
2.2 Marshall Rosemberg: la comunicació noviolenta
2.3 La política des d'a baix: la societat civil i els moviments socials com un superpoder de pau
2.4 Re-avaluant la Universitat com un agent de canvi cap a societats més pacifiques
3. Contribucions des d'Àfrica
3.1 Teoria i pràctica d’Ubuntu
3.2 Resolució de conflictes i pràctiques de mediació comunitària: el mètode Gacaca
3.3 La política innovadora post-colonial de Julius Nyerere i Paul Nkruhma
4. Contribucions des de Llatinoamèrica
4.1 Ètica de l'alliberament: Els principis de Pachamama i el Buen vivir
4.2 Paulo Freire i Augusto Boal: l'ètica de l'alliberament Llatinoamericà des de l'oprés
4.3 Experiències de defensa popular
5. Contribucions des d'Àsia
5.1 Índia: Re-avaluació dels ensenyaments de Gandhi sobre satyagraha, ahimsa, brahmarchaya, sarvodaya, hartal, swadeshi, swaraj, karma ioga i moksha.
5.2 La cerca individual del saber i el autoperfeccionament per a aconseguir canvis socials positius: des de Jiddu Krishnamurti fins al Jet Kune Do
5.3 Principis pacífics del Budisme de l'Índia, Budisme tibetà i Zen japonés
5.4. Xina: el passat i actual paper del taoisme, Lao-Tse i Confucio
5.5 Myanmar: la lluita democràtica pacífica de Daw Aung San La seua Kyi
6. Pau com a praxi: lluites socials noviolentes actuals per a la justícia i la democràcia
6.1 Gene Sharp: les polítiques de l'acció no violenta
6.2 De la dictadura a la democràcia: OTPOR
6.3 Les revolucions de color: Geòrgia, Ucraïna, Kyrgyztan i Bielorússia
6.4 La primavera Àrab: la caiguda pacífica dels dirigents a Tunísia i Egipte
6.5 Abast, límits i ús cínic dels mètodes no violents