Assignatura SAP104: Aprenentatge i Ensenyament de les Ciències Experimentals i la Tecnologia
-
El professor de Ciències Experimentals i Tecnologia.
-
Marc legal. Fonts i elements bàsics del currículum. Nivells de concreció curricular.
-
La programació didàctica i el disseny d’unitats didàctiques.
-
Metodologia o relaciones de comunicació en ciències experimentals i tecnologia.
-
Recursos didàctics i organització.
-
Introducció de les TIC en el procés d’ensenyament/aprenentatge de les ciències experimentals i tecnologia. L’aula virtual com a dinamitzadora intel·ligent del procés educatiu.
-
El paper del professor com a director i organitzador, mediador i retroalimentador del treball dels estudiants.
-
El procés d’avaluació en ciències experimentals i tecnologia.
-
Gestió d‘aula en ciències experimentals i tecnologia.
-
Les pràctiques i l’aprenentatge de coneixements teòrics en ciències experimentals i tecnologia. Estratègies per a superar les dificultats conceptuals: alternatives metodològiques i canvi conceptual. Alternatives en la introducció de conceptes teòrics.
-
L’atenció a la diversitat en les ciències experimentals i la tecnologia.
Assignatura SAP114: Aprenentatge i Ensenyament de la Física i Química
-
Problemes tradicionals en el procés d'aprenentatge de la Física i la Química: concepcions errònies, escassa motivació del estudiantado, desvinculación amb els problemes socials i ambientals, etc.
-
Concepció de l'aprenentatge de la Física i la Química com investigació. Establir una adequada relació entre la construcció del coneixement científic i el seu aprenentatge.
-
El paper del professor com director o organitzador, mediador i retroalimentador del treball dels estudiants.
-
L'ensenyament de la Física i la Química com treball col·lectiu bé coordinat.
-
Les pràctiques de laboratori en Física i Química. Mètodes d'ensenyament en el laboratori. Els treballs pràctics com investigació. Mesures de seguretat en el laboratori.
-
La resolució de problemes en Física i Química. Etapes i estratègies en la resolució de problemes. La resolució de problemes com investigació.
-
L'aprenentatge de coneixements teòrics en Física i Química. Estratègies per a superar els errors conceptuals: alternatives metodològiques i canvi conceptual. Alternatives a la introducció de conceptes teòrics.
-
Concepte de Projecte “Curricular de Centre”. Exemple: Introducció dels conceptes bàsics de Física i Química
-
Hipermedia, Internet, Realitat Virtual i CDROM en l'ensenyament pràctic simulada en el laboratori de Física i Química.
-
Recerca i selecció de prestacions accessibles a través de la WWW per a utilitzar-les com instrument d'ensenyament-aprenentatge. Generació de continguts de Física i Química per a Internet. Portals educatius.
-
Desenvolupament d'actituds favorables cap a la ciència i el treball científic.
-
Hàbits d'organització del treball, valoració de les aportacions dels companys, respecte a la diversitat, coeducación.
-
Relacions Física i Química-Tecnologia-Societat.
-
L'avaluació com instrument d'aprenentatge: registre d'observacions, diari del professor, quadern de l'alumne, entrevistes, assemblees de classe, qüestionaris, proves escrites. Avaluació del curriculum i del professorat.
Assignatura SAP124: Aprenentatge i Ensenyament de la Tecnologia i Informàtica
-
Disseny de tasques per a l'aprenentatge per competències bàsiques.
-
L'avaluació com a procés d'autorregulació de l'aprenentatge.
-
Desenvolupament d'habilitats interpresonals.
Assignatura SAP 134: Aprenentatge i Ensenyament de les Ciències Naturals
-
Introducció a les Ciències Naturals a l’ESO i al Batxillerat.
-
Ciències de la Natura i el currículum de l’ESO a la LOE.
-
Les Ciències de la Natura i el currículum de Batxillerat a la LOE.
-
L’acte didàctic: programació i disseny d’unitats didàctiques.
-
Estratègies metodològiques i bones pràctiques docents.
-
Les pràctiques de laboratori i de camp. Mètodes d’ensenyament. Els treballs pràctics com a recerca. Mesures de seguritat al laboratori.
-
L’avaluació en el procés d’ensenyament i aprenentatge de les Ciències Naturals.