Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

Temari

Temari

TEMA 0. INTRODUCCIÓ
Definició de conceptes bàsics: Emocions, feelings, percepció, kansei, semàntica, disseny emocional

TEMA 1. DISSENY DE PRODUCTES ORIENTATS A L'USUARI
Procés de disseny orientat a l'usuari
Tècniques i eines per al disseny orientat a l'usuari: enginyeria Kansei, anàlisi conjunta, QFD, etc.

TEMA 2. IDENTIFICACIÓ DE NECESSITATS DEL PRODUCTE
Necessitats afectives dels productes
Jerarquia de necessitats del producte
Importància de les necessitats afectives del producte. Anàlisi de correlacions

TEMA 3. COMUNICACIÓ DEL PRODUCTE
Funcions comunicatives del producte
Sistema semiològic del producte: sintaxi, semàntica i pragmàtica del producte
Influència del subjecte i l'entorn en la comunicació
Models teòrics de comunicació/interacció

TEMA 4. SEMÀNTICA DEL PRODUCTE. EINES
Diferencial semàntic
Procés general de EK
Mètodes i tècniques d'elecció de semàntics o kanseis
Mètodes i tècniques de selecció d'estímuls (sintaxis)
Procés de realització d'un diferencial semàntic
Obtenció d'eixos semàntics de productes. Anàlisis de components principals
Obtenció de perfils semàntics de productes


TEMA 5. DISSENY EMOCIONAL
Concepte d'emoció/afecte
Emoció conscient/inconscient

Dimensions de l'emoció: ‘value’ i ‘arousal’ (valència i intensitat)
Estats anímics

Classificació de les emocions que poden transmetre els productes
Nivells de disseny: visceral, conductual i reflexiu
Disseny emocional o afectiu
Tècniques i exemples per a generar emocions: atracció, interacció, diversió i personalització
Tècniques de mesurament d'emocions: verbals, no verbals, mesuraments fisiològics


TEMA 6. ENGINYERIA KANSEI
Concepte de EK
Tipus de EK
Mètodes estadístics de relació entre atributs i kansei
Anàlisi factorial
Anàlisi de regressió
Correlacions: QT1

TEMARI DE PRÀCTIQUES
Importància de les necessitats afectives del producte. Anàlisi de correlacions
- Anàlisis semiológic de un producte
- Elaboració d'un diferencial semàntic i selecció d'estímuls
- Elaboració d'enquestes utilitzant google docs
- Anàlisis del diferencial semàntic:  extracció de components principals, perfils semàntics
- Anàlisis i recerca d'emocions de producte
- Mètodes multivariants per a EK
- Medicions fisiològiques d'emocions (visita)