Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

PU0930 - Sociologia del Consum

Curs 3 - Semestre 2

Temari

Temari

PRIMERA PART: LA SOCIETAT DE CONSUM

Tema 1. Introducció. Una mirada sociològica a la societat de consum.

Tema 2. Gènesi, desenvolupament i crisis de la societat de consum de masses. El naixement de la societat de consum de masses. El desenvolupament de la “cultura del consum”. Crisi de la societat de consum de masses. Globalització econòmica i fragmentació social. 

Tema 3. La formació de la societat de consum a España. Antecedents. Etapes de desenvolupament de la societat de consum de masses. Característiques específiques del model de consum espanyol. El paper jugat per la publicitat.

SEGONA PART: L’ANALISI SOCIOLOGICA DEL CONSUM

Tema 4. El concepte sociològic de consum. La crítica al concepte empirista de consum. El consum com a pràctica social. Criteris de valoració dels productes i lògiques implicades en el procés de consum. Perspectives d'interpretació i anàlisi sociològica del consum.

Tema 5. Estructura social i consum. Desigualtat social i consum. Espai, posició i situació social. La competitivitat distintiva. Posicions socials i estils de vida.

Tema 6. El paper del consum en el procés de construcció de les identitats. Caos postmodern en el consum? Identitat i diferència. Individualització, fragmentació social i estils expressius.

Tema 7. Present i futur. La fragmentació globalitzada. Els efectes de la crisi actual sobre l'estructura social i les pràctiques de consum.