11. La biotecnologia: bases i aplicacions en agricultura, nutrició, farmàcia i medicina

Última modificació: 04/07/2014 | Font: SASC

Cartell dels Cursos d'estiu 2014

Lloc: Aula TD0112FR de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals. Universitat Jaume I

Dies: 14, 15, 16, 17 i 18 de juliol de 2014

Direcció:

• Ana María Sánchez Pérez, Unitat Predepartamental de Medicina
  • Aurelio Gómez Cadenas, Departament de Ciències Agràries i del Medi Natural

Dilluns 14 de juliol de 2014

9.30 h Recepció i lliurament de material.

10.00 h Inauguració (Definicions. Transició de la biologia a la biotecnologia). Ana M. Sánchez i Aurelio Gómez, doctors en Bioquímica. Professors d’universitat. Directors del curs. Universitat Jaume I.

10.30 h Conferència: «Bases de l’estructura gènica, metabolisme informacional». Vicent Arbona, doctor en Bioquímica. Professor d’universitat. Universitat Jaume I.

11.30 h Conferència: «Eines: enzims de restricció, clonatge de gens, vectors». María F. López, doctora en Biologia. Investigadora contractada. Sara I. Zandalinas, llicenciada en Biotecnologia, investigadora predoctoral. Universitat Jaume I.

12.30 h Taller pràctic a l'aula TD0103AI: «Utilització d’eines bioinformàtiques en biotecnologia». María F. López i Sara I. Zandalinas.

14.00 h Final de la primera jornada.

Dimarts 15 de juliol de 2014

10.00 h Conferència: «Cultiu in vitro, vectors, mètodes de transferència en biotecnologia vegetal». Rosa M. Pérez, doctora en Bioquímica. Professora d’universitat. Universitat Jaume I.

11.00 h Conferència: «Aplicacions de la biotecnologia en agricultura i nutrició». Begonya Vicedo, doctora en Bioquímica. Professora d’universitat. Universitat Jaume I.

12.00 h Conferència: «Menjar sense por. Desterrant mites sobre l’alimentació natural». José Miguel Mulet, doctor en Bioquímica. Professor d’universitat. Universitat Politècnica de València.

13.00 h Taula redona sobre l’acceptació dels cultius transgènics a Europa. J. M. Mulet, Rosa M. Pérez, Ana M. Sánchez i empreses productores.

14.00 h Final de la segona jornada.

Dimecres 16 de juliol de 2014

10.00 h Conferència: «Vectors, mètodes de transferència en biotecnologia mèdica». Francisco Ros, doctor en Bioquímica. Professor d’universitat. Universitat Jaume I.

11.00 h Taller pràctic: «Bases de l’optogenètica-DREAD».Álvaro García, llicenciat en Biologia, investigador predoctoral; Héctor Albert, llicenciat en Biologia, investigador predoctoral, i Isabel Bernal, llicenciada en Biologia, investigadora predoctoral.

14.00 h Final de la tercera jornada

Dijous 17 de juliol de 2014

10.00 h Conferència: «Bases genètiques de la biotecnologia mèdica». Conrado Martínez, doctor en Medicina. Professor d’universitat. Universitat Jaume I.

11.00 h Conferència: «Obtenció de nous fàrmacs per mitjà d’aproximacions biotecnològiques». Javier Burgos, doctor en Bioquímica. Director científic de Biotech Neuron Biopharma (Granada).

12.00 h Conferència: «Finançament europeu i internacionalització de la biotecnologia». Enric Belles, doctor en Bioquímica, Science Administrator. INRA (París).

13.00 h Visita a Espaitec (Biòtica, introducció a l’empresa innovadora).

14.00 h Final de la quarta jornada

Divendres 18 de juliol de 2014

10.00 h Visita a l’Institut d’Aqüicultura de Torre la Sal.

14.00 h Final de la cinquena jornada.

Objectius: El curs pretén ampliar els coneixements sobre les distintes tècniques dins de la biotecnologia. Després d’una introducció teòrica s’analitzarà el seu impacte en biomedicina referint noves teràpies i fàrmacs. A més, se n’estudiarà l’aplicació en disciplines tan diverses com ara la neurociència, l’alimentació, l’agricultura i el medi ambient. Junt amb les classes teòriques, el curs inclou xarrades, tallers, taules redones, debats i visites a empreses de biotecnologia de Castelló i de València.

Dirigit a: estudiantat de l’UJI dels graus en Medicina, Enginyeria Agroalimentària, Químiques, Infermeria, Psicologia, Mestre o Mestra, etc. Estudiantat d’altres universitats de Biologia, Bioquímica, Ciències Ambientals, etc. Públic interessat en general.

Nombre màxim d’assistents: 50

Duració: 20 + 5 h

Crèdits reconeguts per l’UJI: 1

Preus de la matrícula: tarifa A per a l’opció de 20 h i tarifa B per a l’opció de 25 h (consulteu la informació general)